21 Ocak 2021 Perşembe

Şeref Abi... Bir Garip

Mehmet Özay                                                                                                                            21.01.2021


İnsan hayatında büyük kopuşların yaşandığı anlar vardır. Çok zorlu, üstesinden gelinmesi gayet zor zamanlardır.

Bir el, bir gönül, bir yardım olmasa kopuşun bitişle sonuçlanacağına şüphe yoktur. İşte böylesi bir el, böylesi bir gönül, böylesi bir yardım onunla gelmişti. O, Şeref Abi...

Şeref Abi bugün hakkın rahmetine kavuştu.

İki kıymetli dostun öğleden sonra peşpeşe arayarak, “Şeref Abi hayatını kaybetti.” cümleleri gündelik koşuşma ve meşguliyet içinde durup o kopuş anlarını yeniden yaşamama neden oldu.

İnanıyorum ki, yolu Avustralya’ya, Malezya’ya, Endonezya’ya düşen azımsanmayacak sayıda insanın Şeref Abi’yle ilgili kıymetli anıları vardır.

Bugün siyasetin zirvelerinde yer alanlardan, üniversite hocalarına ve iş adamlarına kadar birbirinden farklı çevreler her daim güleryüzlü bu yaşlı adamla oturmuş, sohbet etmiş, yemeğini yemiş çayını içmiş, dertleşmiştir...

İnanıyorum ki, bu kişiler arasından onu çok daha iyi tanıyan, çok daha iyi anlatacak kişiler vardır.

Sadece Türkler değil... Malaylar, Endonezyalılar arasında da onu hayırla yad eden azımsanmayacak insan vardır.

Benimkisi, anılardan yaşanmışlıklardan belki de bir başka türlüsü... Kaybetmenin, kopmanın, ümitsizliğin kol gezdiği bir dönemde yoksunluğun, yoksulluğun en onulmaz anlarını tecrübe ettiğim üç ay, tam tamına üç ay...

O günlerde, hiçlikte bulunduğum bir dönemde evinde misafir edip sabah çayını akşam ekmeğini paylaşmasıyla, hâl hatır sormasıyla, dönüşümün yardımcısı olmuştu.

Kendisi hakkında konuştuğuna pek tanık olmadım. İşini yapar, hem de en iyi şekilde yapmaya çalışır, kendisinden yardım talep edeni ise geri çevirmezdi... Bilmediğim, bilmediğimiz, gizli kalmış yaşanmış birtakım zorluklardı çileşini çektiği belki de.

Şeref Abi’yle tanışmam, Açe’de oldu...

2004 yılı sonlarında Açe’yi vuran tsunami dalgalarının ardından Leung Bata’da Türk merkezi olarak da bilinen mekânda Türk, Açeli çalışanların Şeref Abi’si... Agus’u, Fitriani’si, Ivan’ı, Suryani’si ve isimlerini unuttuğum diğer pek çoğu.

Yardım dönemlerinin en önemli işi açları doyurmaktır... Şeref Abi de böylesi en önemli işin bir parçasıydı. Mutfak ona emanetti... Mutfak ondan sorulurdu...

Sabah namazından sonra başlaan gece geç saatlere kadar devam eden uzun bir süreç. Dışarda bekleşen Açelilere, Türk çalışanlara ve gönüllülere, köylerdeki öğrencilere... dokunmadığı kimse kalmamıştı...

Daha erken dönemlerde bölgede bulunması nedeniyle Malaycayı konuşması, yardım için gelenlerin taleplerini dinlemede, Türklerin çeşitli yetkililerle iletişimlerinde yardımcı olan oydu.

Açelilerin o garip döneminde sabırla dinleyen, onların dertlerini aktarıp yardımcı olmaya çalışan, iletişimde bulunan oydu.

Sadece Açelilerle değil, yardım için Endonezya’nın farklı bölgelerinden gelip Banda Açe’deki merkezde çalışan diğerleriyle de konuşan, anlaşan, anlatan kişi konumundaydı.

Hatırladığım kadarıyla Açe’de kalmak istemişti... Ama olmadı...

Uzun, çileli bir ömür...

Şeref Abi’ye Allah’tan gani gani rahmet diliyorum. Mekânı cennet olsun.

https://guneydoguasyacalismalari.com/2021/01/21/seref-abi-bir-garip/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder